A GastroMASTER egy teljes körű éttermi szoftver, mely moduláris felépítésű. Modulok: Étterem, Manager és Raktár. A rendszerek „egymásra támaszkodnak”, azaz a rendszer használata során folyamatos az adatáramlás (pl: raktár modul aktuális készlete valóban a pillanatnyi készlet információt szolgáltatja, külön napzárás funkció nélkül).
GM – Éttermi rendelés felvevő modul
„Gyors, korrekt kiszolgálás – elégedett vendég”
Éttermi rendszerünk kialakításakor arra törekedtünk, hogy teljes körű kiszolgálást nyújtsunk Felhasználóinknak. A rendszer tervezésekor különös figyelmet fordítottunk arra, hogy alkalmas legyen minden olyan funkció ellátására, amely a vendégek gyors, pontos kiszolgálásához szükséges.
Rugalmasan alakítható és alkalmazkodik a legkülönbözőbb helyzetekhez, amelyek az ilyen jellegű munkáknál szinte természetszerűen bekövetkeznek. Megkönnyíti a rendelések nyomon követését, a felszolgálók elszámoltatását, a nap végi ellenőrzéseket. A vendég gyors és korrekt kiszolgálásban részesül, így elégedettebb lesz.
A rendszer funkciói:
•Érintőképernyős kezelés lehetősége
•Rendelés rögzítő kézi számítógép integrációjának lehetősége
•A könnyebb kezelhetőség érdekében a termékcsoportok különböző ikonokkal is megkülönböztethetők
•Az éttermi rendelések nyilvántartása asztalok, és azon belül székek szerint
•Nyitott asztalra felvitt rendelések nyomtatása a megadott helyekre, pl. az ételeket a konyhába, az italokat az italos pultra, bárba
•Törzsvendégek név szerinti kedvezményének kezelése, és vevői folyószámla vezetése
•Áfás számla nyomtatása egyedi design alapján is (pl: saját logó elhelyezhető)
•Utólagos rendelésfelvitelkor bármikor lehetséges az asztal zárásáig
•Automatikus számlakészítés, akár formanyomtatványra is
•Több asztalról közös számla készítésének lehetősége
•Egy asztal bontása: ha a vendégek külön fizetnek, a rendszer elvégzi az egyes számlák elkészítését
•Hibajavítási lehetőségek: Az asztalra tévesen felvett rendelések, el nem fogyasztott ételek a számla lehívásakor bejelölhetőek, és nem számítanak a fizetendő összegbe. A stornózásokat a nap zárásakor név szerint listázza a program
•A pincérek bevételeit felhasználók szerint külön-külön kezeli
•Számlák utólagos visszanézése, számla másolat nyomtatása, stornózása. (Természetesen csak megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználóknak)
•A vendégek rendeléseinek áthelyezése egyik asztalról a másikra
•Az asztalokra foglalás bejegyzése, ami az adott időpont előtt figyelmeztet, hogy az asztalra foglalás van
•Helyiségek fényképe, alaprajza vagy egyéb választott kép betölthető háttérként, melyen az asztalok elhelyezhetők
•Gyorséttermi ügyvitelt támogató modul
•Több kiépítési lehetőség, akár hálózaton több helyiségben is használható egy időben
GM – Manager modul
„Pontos elszámolás – csökkenő kiadások”
Ez a program fogja össze a Rendelésfelvevő rendszereket, menedzseli az egyes eladási helyeket, és információt nyújt napi forgalmi és fogyás adatoktól. Több értékesítési hely esetén összesített információt kaphatunk.
A rendszer funkciói:
•A termék teljes körű nyilvántartása: új termékek felvitele, módosítása és törlése, árazás, amely csak a kívánt időpontban lesz aktuális
•Akciók, menük felvitele
•Felvitelt segítő termékkapcsolatok megadása (Pl: rántott csirkemellhez automatikus felajánlja az összes köretet, amiből választani lehet)
•A könnyebb kezelhetőség érdekében a termékcsoportok különböző ikonokkal is megkülönböztethetők
•Étlapok összeállítása, időponthoz rendelése
•Kezelők és jogosultságaik megadása, nyilvántartása
•Törzsvendégek adatainak, fogyasztásának lekérdezése és kedvezmények megadása
•Éttermi modulban történt események naplózása
•Forgalom lekérdezése cikkek, kezelők (pincérek) és alapanyagok szerint
•Napi információk lehívása: forgalmi adatok, termékfogyás, termékeladás, felszolgálok név szerinti lehívása (forgalmi, bevételi és óraszám adatok)
•Statisztikák tetszőleges időintervallumra részletesen és összesítve: forgalmi adatok lehívása, termékfogyások listázása, alapanyagfogyás listázása
•Nyilvántartás a beosztásokról, illetve a ledolgozott órákról
•A rendszer kapcsolatot tart a Raktár modullal, ami a készletek (nyersanyagok és egyéb készletek) kezelését végzi
GM – Raktár modul
„Az információ pénz”
Az irodai rendszerrel – Manager modul – szorosan együttműködik a Raktári készletező modul, mely elsősorban a beérkezett alapanyagok nyilvántartásában és kezelésében nyújt segítséget.
A rendszer funkciói:
•Ételreceptek felvitele, módosítása, listázása. A receptek képezik az étel és ital fogyás alapján számított elméleti anyag felhasználás kimutatás alapját. Készíthetők tetszőleges adagszámra, amiből a program kiszámolja az egy eladásra eső részt
•Szállítók listázása forgalom vagy anyagmozgás szerint
•Raktári vevők kategorizálása akár 5 különböző árkategóriában (lehet fix eladási ár, vagy a beszerzési árhoz viszonyított %-os eladási ár)
•HACCP támogatás
•Beszerzési (rendelési) lista készítése
•Figyeli az alapanyagok szavatossági idejét, a lejárat előtt figyelmeztet
•Több raktár kezelésére alkalmas (különböző típusú: étel, ital)
•Adatvédelem. A rendszer személyi kódokkal működik. Illetéktelenek a kódok ismerete nélkül nem tudnak a rendszer adataihoz hozzáférni
•Alapanyagok követési (raktári bevételezéstől a vendég fogyasztásig)
•Raktári mozgások, készletek nyilvántartása
•Leltár, cikkcsoportos részleltár kezelés, akár adatgyűjtő készülék segítségével